Ünnepeink
Rogers Iskola

A negyedikesek a görög színház születését mutatták be.

Az udvaron körbeálltuk mindannyian a tüzet. Először az ovisok érkeztek énekelve, hozták a kiszebábjukat, és „Jöjjön a tavasz, vesszen a tél” rigmust kiabálva a tűzbe vetették. Ezután érkeztek az elsősök. Ők két bábot is hoztak. Szemben álltak a fiúk és a lányok, farsangi csúfolódókat mondtak egymásra, majd végül tűzre vetették a bábokat. Hatalmas lánggal égtek a kiszebábok, mi eközben farsangi dalt énekeltünk. Reméljük, tényleg hamar jön már a tavasz és véget ér a betegségek időszaka.  

A nap a tornateremben folytatódott, az osztályok kultúrköri bemutatóival. A másodikosok a zsidó kultúrkörrel ismerkednek idén. Ebben az időszakban Eszter könyvéhez kapcsolódóan Purimot ünnepelnek a zsidók. Ez egy vidám ünnep, ahol megemlékeznek arról, hogy Eszter megmentette a népét a gonosz Hámán ármánykodásaitól. Táncolni, mulatozni szoktak, így a Kék osztály a Hava nagila című héber dalt énekelte és táncolt is rá horát. A Zöldek Noé történetét jelenítették meg. A harmadikosok a pogány magyar kultúrkör keretein belül magyar népmesékkel ismerkednek. A Cerceruska című mesét adták elő. Az előadásukat saját átköltésű dallal színesítették: az egyszer egy királyfi dalt írták át a mese narrációjává. A negyedikesek a görög színház születését mutatták be. Hatalmas maszkok mögé bújt a kar, akik kérdésekre válaszolva elevenítették fel Dionüsszosz életének történetét. A hatodikosok saját mesét írtak. Összegyűjtötték ki minek akar öltözni a farsangon, ezek lettek a mese szereplői, majd írtak hozzá egy történetet. A címe A furcsa kisfiú álma volt. A hetedikesek közül nagyon sokan betegek voltak, ezért még az utolsó napon is volt szerepcsere. Mégis jól sikerült az előadásuk, a kicsik sokat nevettek rajta. Egyik szereplőjük, aki Yodát alakította, csak fényképen volt jelen, Yoda mester papírból kivágott testének fejeként. Az előadásuk ugyanis egy Csillagok háborúja feldolgozás volt. 

Ebédszünet után szakkörökkel folytatódott a nap. Ezek szervezésében (és a berendezésben) segítettek a nyolcadikosok. Már napokkal előbb egyeztettek a szakkört tartó tanárokkal, és a lebonyolításban is aktívan részt vettek. A gyerekeknek felkínált szakkörök a következők voltak:  

  • activity, ahol párokban pörgős és élvezetes játékot játszottak a résztvevők;
  • csörögefánk sütés, aminek egy része (merthogy kóstoltunk is) a délutáni forgatagban volt fogyasztható;
  • táncos játékok, ahol fakanalas és újságpapíros táncokat táncoltak, és különböző koreográfiákat találtak ki a gyerekek;
  • lakomakészítő szakkör, ahol a gyerekek a szülők által behozott különböző nagyságú és formájú fánkokat rendezték el esztétikusan;
  • arcfestés, ahol a 8-os lányok kívánságok szerint festettek tulipánt vagy kalózsérüléseket a kisebb gyerekeknek;
  • jelmeztervezés, ahol egy körvonalakban megrajzolt alakot kellett felöltöztetni, jelmezét kitalálni. Ehhez különböző textileket, flittereket, tollakat használhattak;
  • tréfás vetélkedő is színesítette a kínálatot. Ennek kitalálásában, lebonyolításában Blanka és Szilvi segített. Sok vidám pillanat volt ezen a szakkörön;
  • álarckészítés is volt, ezt a szakkört a kisebbek választották inkább;
  • a társasjátékok kedvelőinek játékbarlang nyílott. Itt találkozhattak egy 90-es évekbeli játékkal, melynek neve: Az Élet játéka. Nagy kedvvel játszották ezt is és a többi játékot is.  

A szakkörök végeztével mindenki izgatottan öltözködni kezdett, végre felvehették a gyerekek a hetek óta tervezett jelmezeiket. Mindenki kíváncsian nézte, hogy ki minek öltözött. A nyolcadikosok által feldíszített tornateremben gyülekeztünk. Táncos bemutatók következtek. A harmadikos lányok adtak elő egy maguk által kitalált koreográfiát. Iskolánkból többen is rockyznak. Az ő csoportjaiknak nézhettük meg a bemutatóit. Mivel iskolánk idén 25 éves, a kezdetekre emlékezve 90-es évek Retro farsangját hirdettük meg. Így mi tanárok ennek jegyében öltöztünk fel, és egy akkori slágerre, a Macarénára mutattunk be közös táncot. A táncok után a gyerekek jelmezbemutatója következett. Először a legkisebbek, a beöltözött ovisok álltak fel a dobogóra és mondták el, minek öltöztek. Az angyal és ninja harcos többször is megmutatta magát. Utána az iskolások jöttek. Nagyon sok ötletes jelmez volt idén is. A jelmezesek között iskolánk névadója, Carl Rogers is felbukkant. Mikor elfogytak a gyerekek egy hatalmas hernyó jött be a terembe. Kiderült, hogy az elsős szülők öltöztek be. Rajtuk kívül is sok szülő színesítette a mulatságot jelmezbe öltözve. Régi diákjaink közül is többen eljöttek, közülük is volt, aki beöltözött. A bemutatók után kezdődött a vigasság, a tánc.Mai és 90-es évekbeli zenékre táncoltak együtt gyerekek, szülők, tanárok. Fánkok és finom lekvárok enyhítették éhünket. A jó hangulatú vidám farsang után szülők, tanárok közösen pakoltak el, és megkezdődött a síszünet. 

1
2
3
4
5
6
7
8
9

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

 
Tovább

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

 
Tovább

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

 
Tovább

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

 
Tovább

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

 
Tovább

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.

 
Tovább