Táborok
Rogers Iskola

A szeptemberi kiránduláson idén szerencsére mindegyik osztály remek időjárásnak örvendhetett.

Az 1-2-3. osztállyal ismét a fantasztikus Mogyoró-hegyen tölthettünk 3 napot, immáron az új elsősök 2 éjszakás ottalvós beavatásával. Csodálatos időnk volt, ismét gyönyörködhettünk a Duna kanyargásában és a Pilis kedves, szelíd hegyeiben. 

Minden osztály kérhetett foglalkozásokat, így részt vehettünk íjászaton (2-3.o.), ami nem is olyan nehéz, ha figyelünk és gyakorolunk. A vízbiológia (1-2-3.o.) minden évben izgalmas, mert mindig akad egy-egy olyan vízi lény, amit az előző évben nem sikerült kifogni. Idén a kis gőtét és a szitakötő lárvát láthattuk. Lehetett még sütni (1.o.), odút készíteni (3.o.), de a legnagyobb izgalom és csoda a madárgyűrűzés volt. Idén sikerült sok madarat befogni, meggyűrűzni. Szinte mindenki kezébe vehetett egyet és elengedhette. Különleges élmény volt egy igazi kis madarat kézben tartani, megcsodálni. Csodás, tiszta levegő, igazi béke, nyugalom honolt a tájon és mindannyiunkban. Remek volt! 

Az 5. osztály a Katica-tanyára utazott, ahol sok állat volt, például Gömbi a kutya, Bobó a fehér póni, Sári a tehén és nyulak. A tanyán nem csak állatok, hanem játszótér és lovagvár is van, sőt még gokartozni is lehet. Abban az egész osztály egyetért, hogy nagyon jó volt ez az öt nap a Katica-tanyán. 

6.osztály elbeszélése: Szeptember elején erdei iskolában Piliscséven voltunk. Ez egy sátras-biciklis tábor volt. A Nyugati pályaudvarról indultunk, már a vonatút érdekesen kezdődött, háromszor pakoltuk át a bringákat, mert az első vonat meghibásodott, a másodikat még sem indították el, a harmadik már jó választásnak bizonyult. A piliscsévi állomásról már biciklivel mentünk a táborhelyre. Ott először felvertük a sátrakat, majd ebéd után eltekertünk Kesztölcre. Másnap a Dorogi tóhoz mentünk fürödni. Sokunknak ez a nap tetszett a legjobban! Hosszú volt az erdei út, amin nehezen tekertünk, a süppedő homokban sokszor tolnunk kellett a bicikliket. A tóhoz érve azonnal beugrottunk a vízbe. Egész nap fürödtünk, volt aki megpróbált kézzel halat fogni. Játszottunk a vízben kakasviadalt, vízbe sprintelőst, amiben az volt a legjobb, hogy az egész osztály együtt futott be a vízbe többször egymás után. Fájó szívvel vettünk búcsút a tótól. 

Hazafelé döbbenten láttuk, hogy tőlünk pár méterre ég az erdő egy része, erdőtűz volt! Szerencsére nem felénk terjedt a tűz, ezért senkinek sem lett baja. Hívtuk a tűzoltókat......vagyis megmentettük az erdőt! Következő nap is egész nap bringáztunk. Klastrompusztán voltunk, ahol egy réten szalonnát is sütöttünk. Nagyon jó volt ez is! Utolsó előtti nap egy forráshoz tekertünk el, amiből nem tudtunk inni, mert tele volt békával, viszont nagyon szép hely volt. Este mi főztünk, hortobágyi palacsintát sütöttünk.......mmm.....nagyon finom volt! A legjobbak a táborban mégis az esték voltak, no meg a TEA! Az utolsó este kareoki buliztunk, az is mindenkinek tetszett. A hazaútra sok tervet kitaláltunk, hogy a pénteki csúcsforgalomban felférjünk a vonatra a sok kerékpárral. A ZS-terv az volt, hogy Piliscséven maradunk és itt várjuk ki a 10 éves osztálytalálkozót. A vonatra azonban szerencsésen felfértünk mindannyian a biciklikkel együtt, de sokan úgy éreztük, hogy még maradnánk egy pár napot! 

A 7-8. osztályosok a Tisza mellé, Tőserdő, Lakitelekre utaztak szeptemberben. Tiszai kenuzás, kirándulás, fafelismerő játék és lepénysütés volt a program. A gyönyörű táj, a nyári meleg és a friss levegő tette még élvezetesebbé a táborozást. 

5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

 
Tovább

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

 
Tovább

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

 
Tovább

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

 
Tovább

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

 
Tovább

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.

 
Tovább