Táborok
Rogers Iskola

A Rogers Iskola év végi egyhetes táborában a nagyoknak van egy külön programjuk, a túlélő. 

Ide negyedikes kortól lehet menni, önkéntes alapon. Ahogy a neve is jelzi, ez egy próbatétel. 

A gyerekek két-három napra bevetik magukat az erdőbe, hátukon a ruháikkal, sátorral, elemózsiával. Mivel nem biztos, hogy fel tudják mérni, ez mit is jelent, a tábor előtt sokat beszélünk róla, közösen tervezgetjük. Aztán az indulás előtti napon tartunk velük egy próbát, ahol be kell csomagolniuk a zsákjukat, és elmennek egy rövid próbaútra. Visszaérve fel kell verniük és újra összecsomagolni a sátrat. Ez után kell véglegesen eldönteniük, hogy szeretnének-e túlélőre menni. 

Idén 21-en vágtak neki az útnak. Reggel borongós idő volt, még az eső is eleredt. Hosszas mérlegelés után mégis elindultunk, bízva benne, hogy kitisztul az ég. Elosztottuk a közös elemózsiát, mindenkinek a zsákjába került valami: kolbász, krumpli, kenyér, lekvár. A Bánvölgy-patak mentén indult a túra.  

Gyönyörű völgyben vezetett az út, hatalmas lapulevelek szegélyezték a patakpartot. Néhány száz méter után megálltunk zsákokat igazítani, meghúzni a zsinórokat, átpakolni azt, ami nyom. A völgy végében tartottuk az első nagyobb pihenőt. Innen egy szakaszon meredek hegyoldalban, úttalan úton tudtunk csak a tetőre feljutni. Mindenki hősiesen bírta. Az út felénél álltunk meg ebédelni. Amikor újra útra keltünk, ismét eleredt az eső, de mindenki hamar előkapta az esőkabátját, amiben néhányan úgy néztek ki, mint az űrlakók. Szerencsére senki nem keseredett el, és mire felértünk, az eső el is állt. Felfele menet még egy szalamandrát is láttunk. Egy újabb nagy pihenő után most már lassan ereszkedve egy fenyvesen vezetett át az út. Többen szamócát is találtak, ami édes frissítőnek bizonyult. Még a nap is kisütött, amikor egy gyönyörű erdőszéli rétre értünk. Úgy határoztunk, hogy itt fogjuk tölteni az éjszakát, gyorsan felvertük a sátrakat.  

Miután mindenki elhelyezkedett, munkához láttunk. Volt, aki vízért ment a közeli faluba, volt, aki fát gyűjtött, és voltak, akik a zöldségeket kezdték tisztítani. Fóliába csomagolt finomság készült vacsorára, amibe útközben szedett fűszerek is kerültek. Jó volt figyelni, ahogy mindenki kivette a részét a munkából. Amíg sült a vacsora, a réten játszottak a gyerekek. A finom vacsorából többen repetáztak is. Lassan sötétedett. Egy rövid éjszakai túrára mentünk a bátrabbakkal. Próbáltunk csendben menni, hogy megfigyeljük az éjszakai zörejeket. Az izgalmak után mindenki fáradtan tért nyugovóra. 

Másnap reggeli után lebontottuk a sátrakat, csomagunkkal a hátunkon elindultunk, immáron vissza a falun keresztül. A táborba visszaérve lepakoltunk, majd a többiek után indultunk, akik a közeli dédesi várromot keresték fel. Csendben lopakodtunk a közelükbe, amikor észrevettek bennünket, kitörő örömmel fogadták a csapatunkat. A kicsik lelkesen hoztak egy-egy ebédcsomagot a túlélősöknek. A várrom tetején gyönyörködve a kilátásban fogyasztottuk el közösen az ebédet. Utána vidáman mentünk vissza a táborba, mesélve az útközben megélt élményeket, büszkén magunkra, hogy "túléltük".  

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

 
Tovább

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

 
Tovább

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

 
Tovább

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

 
Tovább

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

 
Tovább

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.

 
Tovább