Táborok
Rogers Iskola

A hagyományokhoz híven a tábor témáját a 6. osztály találta ki és valósította meg. 

A városlődi táborunk abban különbözött a többitől, hogy nem egy közös ellenség volt, hanem össze kellett fogni, mert csak így teljesülhet a cél. A tábor témája a vikingek voltak.  

Történet 

A viking istenek 1000 éve visszavonultak, de most felébredtek álmukból, és újra híveket szeretnének toborozni maguknak. Megtudták, hogy a vikingek szétszóródtak a világban. Azt is megtudták, hogy éppen most van egy hely, ahol összegyűltek a fiatal viking harcos jelölt ifjak és hajadonok. Úgy döntöttek, hogy ahhoz, hogy a hajdanvolt dicső vikingek méltó utódai legyenek, próbatétel elé állítják őket. Azt gondolták, hogy a próbatételek után kiválasztják a „leg„-eket: legbátrabb, legbölcsebb stb.. Ami nem sikerülhet, hiszen a feladatokat együtt kell elvégezni, ezért nem tudnak “legek” lenni. Ez alatt az egy hét alatt ennek a viking közösségnek klánokba kell tömörülnie, és küldetéseket, próbákat kell teljesítenie. Segítségünkre lesznek ebben a törpék, a valkűrök, a nordák, az óriások és tündérek. 

A tábor

Indulás után a vonaton a kalauztól minden osztály levelet kapott az istenektől. A tábor bejáratánál Odin, a főisten fogadta a harcos jelölteket. Megkérte, hogy alkossanak klánokat és hajtsák végre próbákat. Bemutatkozott Grotti, a csodamalom, ebből kerültek elő a szakkörökhöz és a klánok számára szükséges eszközök, tárgyak, majd hamarosan az istenek szütyői is. Egy klánba. 8-9 gyerek tartozott. Esténként tábortüzet raktunk, ez volt a nagy ting (gyűlés), ahol bemutatkoztak az istenek, és megtanították a gyerekeknek a viking alapfogalmakat (az istenek nevei, Valhalla, Asgard stb.) 

Szerdán szokásunk szerint egész napos túrára indultunk: a már jól ismert történet kitalálós játék mellett a klánok feladata az istenek szütyőinek feltöltése volt. A nap végére kellett benne lenni: kereknek, feketének, hétnek, szúrósnak, múltnak, jövőnek. A kiránduláson találkoztunk a túlélősökkel, akiktől megtudtuk, a mágikus szütyőket nagy veszély fenyegeti Odin napján. Ezen az estén vegyes csoportokban kell őrizni a szütyőket, és minden szütyőnek egy másik klán szent helyén kell lennie. 

Este a 7-8. osztály beszámolt a hajóútjukról, majd viking bulit rendeztünk és megtanultunk egy egyszerű körtáncot. 

Takarodó után a szütyőket több helyszínen éjfélig őrizték a gyerekek, sajnos 4 közülük éjfélre eltűnt. 

Csütörtökön a klán idő, szakkör és az osztályidő mellett meg kellett keresni az előző este eltűnt 4 szütyőt: az összefogás jegyében minden klán delegált két embert, akik térkép alapján kezdtek el kutatni. 

Pénteken rendeztük meg a Viking olimpiát, amelynek versenyszámai a rönkhajítás, az asszonycipelés, a bárdhajítás, a rönkkel futás, az egy lábon állás, a páros zsákban futás volt. 

Erre a napra megszülettek a klánok hajói a díszes hajóorrokkal, bemutatták a harci alakzatokat és a csatakiáltásokat. Ezen az estén következett el a mindenki által nagyon várt éjszakai bátorság próba, ahová minden osztály együtt indult, hogy segítsen a vikingeknek. A hatodikosok most is nagyon jó történetet játszottak el a próba egyes állomásain. 

Szombaton már csak a bizonyítvány kiosztása maradt hátra, ahol végleg elballagtak tőlünk a nyolcadikosok, néhány más útra induló diák, és Éva, aki a Rogers Iskola első évétől az itt volt velünk. Jó utat neki! 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
 

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

 
Tovább

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

 
Tovább

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

 
Tovább

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

 
Tovább

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

 
Tovább

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.

 
Tovább