Táborok
Rogers Iskola

A lovagkort választottuk táborunk témájának.

A tanév végi táborban az első dolgunk volt, hogy megalakítottuk a lovagrendeket: Méregliliom, Vastövis, Aranysas, Szélfarkas, Éjszarvas, Öröktölgy, Gyémántgyík, Tűzholló. Az év végi tábor első napján a lovagrendek Botond király udvarában zászlót készítettek, nyolcsoros köszöntőt írtak a királynak, és bálba mentek a királyhoz és annak udvartartásához. Miközben zajlott az udvari mulatság, egy gonosz szerzet törte át a békés ország határait, és furcsa rigmusokat kántálva tört elő az erdőből. A lovagok a király és az alattvalók segítségére siettek és sikerült visszakényszeríteni a “Morcot” a sűrű erdő mélyére. A lovagok feladatai itt nem értek véget. A harmadik tábori napunkon Botond király egy átok hatására legyengült, így az udvari mágus recepjének segítségével egy varázsfőzetet állítottak össze a gyerekek, melyet, hogy a morcok bele ne keverjenek valamit, éjjel őrizni kellett a tűz mellett. Lovagi tornát is rendeztünk, ahol a lovagrendek tagjai a M.O.R.C.-ok ellen küzdöttek.

A bátrak idén is jelentkezhettek túlélő túrára. A túlélősök a lovagok vezetésével tömött hátizsákokkal, sátorral, hálózsákkal, vízzel elindultak, hogy megkeressék egy titokzatos, ősi pajzs elveszett felét. A túra után maguk verték fel a sátraikat, és a tábortűznél sütötték meg a vacsorájukat. A negyedik napon a tábor nagyobbik része feltúrázott a lila-hegyi kilátóhoz, ahol a túlélős csapattal találkoztak. A túlélősök időközben megtalálták a mágikus pajzs, a Szildren elveszett felét, és sátrat bontottak az esőben.

A sok lovagi feladat mellett a szakkörök is nagyon népszerűek voltak a gyerekek körében, volt több mozgásos, kézműves és dráma szakkör is. Lehetett lovagi pajzsokat készíteni és a lovagrendek kidolgozták az eredettörténetüket is. Délutánonként a Rogers focikupa meccsei zajlottak. Minden csapatba kerültek kisebbek és nagyobbak is. Izgalmas meccseken, szoros csatában dőlt el a kupa sorsa, a győztes csapatnak mindenki gratulált. Este a tábortűz mellett énekeltük az elmúlt táborok dalait és minden kedvencünket.

Az év végi táborunk utolsó napján tartottuk meg a tanévzáró ünnepet, ahol átadtuk a bizonyítványokat a gyerekeknek. Természetesen a bizonyítvánnyal mindenki kapott egy Balaton szeletet idén is. Elbúcsúztunk a nyolcadikosoktól, és mindenki eggyel nagyobb osztályba lépett.

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.