Táborok
Rogers Iskola

A 30. iskolai évünket is erdei iskolával indítottuk.

A tanév elején az osztályok különböző programon vesznek részt. Jókat túrázunk, emlékezetes élményekkel és új ismeretekkel gazdagodunk. Az erdei iskolával a pedagógiai célunk a közösségépítés és az ismeretszerzés, hogy mindegyik osztály közelebb kerüljön egymáshoz, együttműködőbb csapattá váljon.

Az elsőseink, a Menta osztály, az erdei iskola hetében nagyon változatos programokon vettek részt. Egy menta napot tartottunk, amikor megvizsgáltuk a növényt, préseltünk, rajzoltunk, mentás sütit sütöttünk. Egy másik nap Szentendrére kirándultunk ahol játszottunk a Duna partján, fagyiztunk, tábortűz mellett énekeltünk. Másnap a szülők meglepetés piknikkel vártak minket ebédre. Nagyon jól sikerült, sok-sok élménnyel tértünk haza.

A Gesztenyékkel a Börzsönyben töltöttünk pár vidám napot. Túráztunk, közös munkával kunyhót építettünk ágakból és a derékig érő fűből. Gyógynövényekkel és a Börzsöny állataival ismerkedtünk, még kövirákot is találtunk. Annyira jól éreztük magunkat, hogy a gyerekek újságot írnak az erdei iskoláról. Kíváncsian várjuk a megjelenést.

A 3. osztály egy varázslatos helyre utazott a Börzsönybe. A kemencei erdei kisvasút végállomásánál a Feketevölgy Panzióban a patak mellett töltöttünk pár napot együtt. Túráztunk, kisvasutaztunk, megnéztük a vasúttörténeti kiállítást, vízbiológiai foglalkozáson vettünk részt, a patakból hálóval élőlényeket fogtunk ki, megvizsgáltuk őket és utána visszaengedtük a vízbe. A program legizgalmasabb része az volt, amikor saját jurtát építettünk, berendeztük bőrökkel aztán beleültünk és a pogány magyar hagyományokról beszélgettünk. Egyik délután íjbemutatón vettünk részt és a gyerekek is kipróbálhatták az íjászkodást.

A Gyömbér osztállyal Agostyánban, az Ágoston-liget, Természetvédelmi és Humánökológiai Ökofaluban töltöttünk pár napot az erdei iskola keretében. Az ökofaluban olyan önfenntartó gazdálkodást folytatnak, ahol tudásanyagban együtt van a múlt a jövő elvárásaival és ami oktatóhely is egyben. Megújuló energiaforrások, rengeteg állat, aminek a gondozásában részt vehettünk, gyógynövényeket gyűjtöttünk, abból teát főztünk, csillagászkodtunk, fafajtákkal ismerkedtünk, kirándultunk. Nagyon jól éreztük magunkat és sokat tanultunk.

A Mézek Vinyére utaztak, a Likas-kő vendégházba. Nagyon izgalmas dolgok történtek velük. Az erdőben találtak egy barlangot, amiben egy nagyon kicsi denevér élt. Építettek egy hatalmas levélbunkert gallyakból a barlanghoz és a bátrak be is mentek. A patakban ugráltak a köveken, este pedig egy rókát láttak a tábor körül. Nagyon jó volt!

Előfordul, hogy egy osztály erdei iskolája annyira emlékezetesen jóra sikerült, hogy később visszatérnek a tett színhelyére. Így volt ez most a 7. Zöld osztállyal, akik újra nagyszerű öt napot töltöttek el Vinyén, az Öreg-Bakony szívében. Sok nagyszerű erdei iskolai tevékenységre volt lehetőségük: halászat a Cuha-patakban, kirándulás a kívánságteljesítő Likas-kőhöz, a zirci arborétum felfedezése stb.. A közelben táborozó negyedikes Méz osztálynak egy izgalmas esti kalandtúrát is szerveztek a hetedikesek. A legjobb dolog pedig egyszerűen az egész hetes boldog együttlét volt a természetben e nagyszerű csapat számára. Nem is indulhatott volna jobban a tanév!

Az ötödikesek erdei iskolája nagyon változatos volt. Voltunk vezetett túrán a Szemlőhegyi barlangban, a Csodák Palotájában és három napot töltöttünk a Hármashatárhegyen. Miklós erdőmérnök segítségével ismerkedtünk az erdővel. Elcsodálkoztunk azon, hogy közel a városhoz milyen sokféle állat él és milyen változatos a növényvilág. Nagy örömünkre éppen érett a törökmogyoró és a som. Természetesen az éjszakai bátorságpróba nem maradhatott ki a programok közül és még a gurulós bőrönd vonszoló versenyt is megnyertük.

A Kék osztály életében a tavalyi évhez képest sok változás történt, így a mostani osztálykirándulás céljaként azt tűztük ki, hogy megalapozzuk a következő két évünket úgy, hogy új csapatot építünk. Segítségül hívtunk ehhez az Élményakadémiát. A komfortzónán kívül mozogva, nemcsak a közösség, hanem benne saját maguk is többek lettek, s léptek egyet a felnőtté válás felé. A közösen elkészített Kék osztályzászló pedig elkezdett megtelni olyan értékekkel, mint összetartás, bizalom, egymásra támaszkodás, önállóság.

A 6. osztállyal Tiszafüreden voltunk. Első nap ellátogattunk a Mátai méneshez, ahol pusztai fogatozáson vettünk rész. Láttunk szürkemarha csordát, racka juhokat, bivaly csordát, az anya ménes a kiscsikóikkal, puszta ötös és csikós bemutatót. Második nap 62 km-t tekertünk le, körbebicikliztük a Tisza-tavat. A harmadik napon pedig csónakáztunk a Tisza és a Tisza-tó vadregényes tájain. Láttunk szárcsákat, vízisiklót, szürke gémeket és hódok rágta kiszáradt fákat. Útitásrunk egy nagyon helyes puli volt, aki gondoskodott a szórakoztatásunkról.

A nyolcadikosainkkal 3 napot töltöttünk Herencsényben. Mivel egy nagyon sűrű évnek néznek elébe (ballagás, felvételi, utolsó Rogerses ünnepek), az erdei iskolát arra használtuk, hogy tudatosítsuk mivel lesz idén dolguk és megterveztük közösen az évünket. Természetesen jutott idő a csapatépítésre is, a közös főzések, osztályfoci, önismereti játékok és sok nevetés mind szép emlékek maradnak az utolsó Rogerses erdei iskoláról.

 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

 
Tovább

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

 
Tovább

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

 
Tovább

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

 
Tovább

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

 
Tovább

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.

 
Tovább