Kultúrkör
Rogers Iskola

Idén egy rendhagyó olimpiát rendeztünk, nem a negyedikesek versenyeztek.

Nem a negyedik osztály, hanem a nyolcadik rendezte meg az ötkarikás játékokat.  

Már négy év telt el azóta, hogy kézről-kézre adtuk az olimpiai lángot és elmondtuk az eskü szövegét: „méltón vívjuk a versenyt…..”, majd egy éven át őriztük a lángot, hogy továbbadhassuk a soron következő osztálynak.  

Az idei tanév elején, amikor a nyolcadikosokkal az éves gyerekprojektjeinket terveztük, Annának támadt az az ötlete, hogy négy év elteltével jó lenne újra megélni az olimpiai játékokat, jó lenne ismét megmérettetni magunkat. Ez az ötlet mindenkinek nagyon tetszett, ettől a pillanattól kezdve lázasan készülődtek a gyerekek, közösen találták ki a versenyszámokat, együtt dolgozták ki a szabályokat. A helyszínről és a csapatelosztásról is együtt döntöttek.  

A fizikai felkészülés, a régi és új versenyszámok gyakorlása a testnevelés órákon zajlott: újra elővettük a gerelyt, a diszkoszt, ismét elkezdtük gyakorolni a dobások, ugrások technikáját, mint a görög évben, de ezúttal az új versenyszámokkal kiegészítve, a szünetekben pedig izgalmas sakkjátszmák zajlottak. A felkészülés pillanatai is örömteli látványt nyújtottak!  

Végre elérkezett a várva várt verseny napja. 13 gyerekkéz egyszerre fogta az olimpiai lángot és ismételte az olimpiai eskü szövegét. Az eskü után kezdődött a megmérettetés, mégpedig a következő versenyszámokban: rövidtávfutás, gerelyhajítás, diszkoszvetés, helyből távolugrás, lóverseny, súlylökés, váltófutás. (A sakkjátszmákat már az osztálykiránduláson lebonyolítottuk.) Felszabadultan, önfeledten, vidáman versenyeztek a gyerekek. Az olimpia hangulata mindenkit magával ragadott. Az iskola összes polgára szurkolt a nyolcadikosoknak. A nézők és a versenyzők is egyaránt élvezték az olimpiát. Az olimpia után megkérdeztük a gyerekeket, hogy érezték magukat a versenyen, milyen volt a készülődés folyamata, miben volt más ez az olimpia. A következő gondolatok születtek:  

„...már a másik győzelmének is nagyon tudtunk örülni,…
...már a felkészülés is nagyon jó csapatmunka volt...
...hálásak vagyunk nektek, hogy megrendezhettük az olimpiát...
...a legjobb az volt, amikor az egész iskola nekem szurkolt...
...szurkoltunk egymásnak...
...felszabadultak voltunk...
...a görög olimpián nem mertem elindulni rövidtávon, most azt is kipróbáltam...
...régen nagyon komolyan versenyeztünk, de már felnőttünk, vidáman játszottunk, élveztük...
...négy évvel ezelőtt még nem jártam ebbe az iskolába, nagyon jó volt, hogy én is kipróbálhattam magam..." 

1
2
3
4
5
6

További cikkek

Ünnepek

Az ünnepeink adják az életünk kereteit, fontos szerepük van a közösségépítés szempontjából. A tanév mindegyik szakaszát egy-egy ünneppel zárjuk.

 
Tovább

Kultúrkör

Az alsó osztályokban a hagyományos tantárgyakon kívül egy-egy különböző kultúra szimbólumaival, szokásaival, hagyományaival ismerkedünk.

 
Tovább

Óvoda

Színes óvodai életünk projektjei, a közös kirándulások, ünnepeink a gyerekek érdeklődésére és aktivitására helyezik a hangsúlyt.

 
Tovább

Táborok

Az erdei iskola, az év végi tábor és az osztálykirándulások, túrázások, gyakran a szülőkkel együtt, a tantervünk szerves részét képezik.

 
Tovább

Témanap

Diákjaink vegyes korú csoportokban, különféle művészeti ágakban egy előre megadott témát dolgoznak fel sokféle megközelítésben.

 
Tovább

Projektek

A projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget. Fejlesztik a kreativitást és a szervezőkészséget is.

 
Tovább