A különböző projektek a tanulás-módszertani technikák elsajátítására, kipróbálására adnak lehetőséget egy saját téma feldolgozása és bemutatása kapcsán. Ezek egyaránt megmozgatják kicsik és nagyok fantáziáját, alkalmat adnak a választásra és olyan, tantárgyakhoz nem köthető készségek kibontására, mint a kreativitás, a jó szervezőkészség, vagy épp a tolerancia.
Ilyen projekt például a mestermunka, a témanapok, a délutáni szakkörök és a nagyoknál a komplex óra.
A délelőtt során a búza útját jártuk be sok játékkal, mesével, énekkel és tánccal. Lisztet őröltünk, tésztát dagasztottunk, zsemlét formáztunk, sütöttünk és ettünk. Közben megismerkedtünk a különböző gabonafajtákkal és a hagyományos kenyérsütés módjával.
A Rogers napok egyik délelőttjén szoktuk megrendezni a futkosó nevű programunkat, ami az év végi táborunk témájának előkészítése.
A legkomplexebb egyéni beszámoló iskolánkban a mestermunka, amelyet a 6. osztályos diákok készítenek el. A mestermunka egy teljes tanévi önálló kutatás eredménye, ebben sűrűsödik össze az első 6 évnyi tudás: kutatási módszerek, anyaggyűjtés, rendszerezés, tanulási módszerek és az egy előadás felépítése.
Bár esőt ígértek mégis bátran az udvarra terveztük a 25. Rogers Napok kiállítás megnyitóját, ahol az ovisok a tavaszi záporról énekeltek nekünk, a másodikos pedig a bodzavirágról. Majd a Kék osztályból Márkó és Marci zenéltek gitáron, dobon, és énekelték el saját szerzeményüket a Rogers Iskoláról. Igazán megleptek bennünket ezzel a művel! A zenés megnyitó után csodálhattuk meg az év során készített vizuális művészeti alkotásokat.
Május 2-án tartottuk a sportnapunkat, amire igazi ínyencségeket sikerült idén szervezni.